مراتب شادباش به کارگردانان و سخنرانان کانگرس زنان در هالند
نوریه بارکزی نوریه بارکزی

نخست، بهترین تبریکات خود را بخاطر انجام کار موفقانۀ کانگرس بزرگ مورخ 9 مارچ 2008 در شهر آرنهم کشور هالند به کارگردانان و سخنرانان محترم آن ابراز میدارم.

من، کار این اجلاس بزرگ را که به مناسبت صدمین سالگرد 8 مارچ روز همبسته گی بین المللی زنان برگزار شد، نهایت مثبت ارزیابی مینمایم.

از یکسو تجمع زنان آگاه و موفق برای آگاهی دیگر زنان از قید اندیشۀ مرد سالاری و سنتهای ناپسندیده و کهنه و از سوی دیگر بازتاب نظرات و مشاهیم چون مبارزه در راه دفاع از حقوق زنان، رهایی زنان از زنجیر های خشونت، ظلم، ستم و استبداد و هر نوع تبعیض به ویژه تبعیض جنسی روحیۀ دیگری به این کانگرس بخشید.

همچنان بازتاب دشواریهای زنان فرهنگی برون مرز و رسالت روشنفکران در این رابطه یکی از نکات در خور توجه کانگرس بوده است.

مرا عقیده بر آن است که راه اندازی همچو نشستها و گردهم آییهای زنان با شرکت مردان در قالب سیمینار ها و کنفرانسهای بین المللی برای وحدت و یکپارچه گی زنان مثمر و ارزنده است.

من سال گذشته نیز به یکی از سیمینار های ارزشمند که در شهر هامبورگ به همت شورای زنان آلمان زیر نام

« مبارزه علیه خشونت در برابر زنان » برگذار گردیده بود، اشتراک ورزیدم که در آنجا نیز زنان آگاه از چند کشور اروپایی سهم ارزنده گرفته، بخش « مباحثۀ آزاد » پیرامون پرابلمهای زنان به اهمیت کار این سیمینار افزوده بود.

کانگرس 9 مارچ شهر آرنهم کشور هالند انعکاس دهندۀ واقعیتها چون برکه هایی از درد ها، رنجها، حق تلفیها و تبعیض جنسی بود. بدین گونه، پرچم مبارزه علیه بنیاد گرایی بلند شد تا زنان برون مرز متوجه وظایف ومسوولیتهای شان ساخته شوند.

 این کانگرس روحیۀ تازه یی در مسیر مبارزه علیه نابرابری ها بخشید که در نتیجه صدها زن همنوا شده، آواز شان را بخاطر برون رفت از این دست پرابلمها بلند ساختند.

 

19 مارچ    2008 هامبورگ

 


March 23rd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها